دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1398 - 11:11
عزیزی عنوان کرد:

جذب 89 درصد اعتبارات تخصیصی به کرمانشاه با بیش از 5هزار فرصت شغلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: 89 درصد از اعتبارات تخصیصی به این استان با پیش‌بینی 5 هزار و 536 فرصت شغلی توسط بانک‌های عامل جذب شده است.
کد خبر : 398732
291162_orig.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، صبح امروز سیزدهمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه به ریاست هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات و بانک‌های عامل در استانداری کرمانشاه برگزار شد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در ابتدای این نشست پس از تشریح آیین‌نامه اجرایی بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه سال 98 با تأکید بر اینکه هدف‌گذاری تعداد فرصت‌های شغلی موضوع بند «الف» ماده 3 آیین‌نامه باید بر مبنای ارقام سند اجرایی اشتغال 98 به عنوان حداقل اهداف کمی هر دستگاه باشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید تلاش کنند تا براساس برنامه زمان‌بندی مندرج در آیین‌نامه با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی آن عمل کنند.


حسن عزیزی درباره جذب تسهیلات از محل اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون 89 درصد از اعتبارات تخصیصی به استان کرمانشاه به مبلغ 290 میلیارد تومان با پیش‌بینی  5 هزار و 536  فرصت شغلی توسط بانک‌های عامل جذب شده است.


وی عنوان کرد: 57 درصد از اعتبارات اشتغال ویژه مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به میزان 340 میلیارد تومان با پیش‌بینی 17 هزار و 687 فرصت شغلی توسط مؤسسات و بانک‌های عامل پرداخت شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه هم در ادامه جلسه از وجود 35 طرح کلیدی که هرکدام بیش از 50 نفر اشتغالزایی و بین 70 تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، خبر داد و یادآور شد: مجموع فرصت‌های شغلی که این طرح‌ها می‌توانند ایجاد کنند به بیش از 11 هزار مورد می‌رسد.


هدایت حاتمی با بیان اینکه طرح‌های در دست اجرای استان کرمانشاه به چهار دسته طبقه‌بندی شده‌اند، متذکر شد: طرح‌هایی که امکان ایجاد بیش از 50 فرصت شغلی را دارند، طرح‌های کلیدی بین 20 تا 50 فرصت شغلی طرح‌های مهم بین 10 تا 20 فرصت شغلی طرح‌های متوسط و کمتر از 10 فرصت شغلی نیز طرح‌های خرد نامیده می‌شوند.


معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عمده طرح‌های کلیدی در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری قرار دارند، تأکید کرد: مدیران این دستگاه‌ها به همراه مدیرکل اقتصاد و دارایی می‌توانند نقش مهمی در اجرای این طرح‌ها داشته باشند.


حاتمی از در دست اجرابودن 76 طرح مهم که اشتغالزایی هرکدام از آنها بین 20 تا 50 نفر است، خبر داد و گفت: 20 طرح از این تعداد نیز بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در مجموع امکان فراهم آوردن حدود 2 هزار شغل در این دسته وجود دارد.


وی با اشاره به طراحی سند اشتغال استان کرمانشاه تشریح کرد: اجرای صحیح این سند و طرح‌های کلیدی و مهم استان کرمانشاه کمک می‌کند تا علاوه بر رسیدن به هدف کاهش نرخ سه درصدی بیکاری، از ریزش شغل‌های ایجاد شده در سال گذشته نیز جلوگیری شود.


معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه تبیین کرد: چیزی که باید برای همه مسئولان مهم باشد، افزایش وحدت و تلاش برای رفع مشکل اول استان کرمانشاه (موضوع بیکاری) است.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته